جستجو گر فایل های اینترنت

طبقه بندی موضوعی
دانلود کتاب صوتی 21 درس برای قرن 21 اثر یووال نوح هراری + pdf

دانلود کتاب صوتی 21 درس برای قرن 21 اثر یووال نوح هراری + pdf

 

 

فرمت فایل ها: mp3

تعداد فایل ها: 39

حجم کل فایل ها: 128 مگابایت

مدت زمان پخش: 4 ساعت و 37 دقیقه

حجم فایل پی دی اف: 1/51 مگابایت

نویسنده: یووال نوح هراری

مترجم: سودابه قیصری

زبان ترجمه: فارسی

گوینده: فرهاد

ناشر: کتاب پارسه

نوبت چاپ: دوم

تعداد صفحات: 416

 

 

درباره کتاب:

این هم از جدیدترین کتاب یووال نوح هراری، تاریخ دان اسرائیلی که برای کتاب انسان خردمند شهرت زیادی کسب کرد. این کتاب گرچه اندیشه، لحن و طنز آقای هراری رو داره اما کمی منو یاد کتاب هنر شفاف اندیشیدن انداخت. شاید به این دلیل که بخش‌ها به هم پیوسته نیستن و می‌شه اون‌ها رو جدا جدا هم خوند و این‌که دیدگاه افراد رو نسبت به مسایل روزمره تغییر میده. اطلاعات گسترده‌ی این نویسنده از سیاست تا زیست‌شناسی و فناوری هم قابل توجه هست. در این کتاب از ترس انسان از فناوری و هوش مصنوعی شروع کرده و سپس به مذهب، تروریسم و تعلیم و تربیت می‌پردازه.

نکته مهمی که توجه من رو جلب کرد این بود که هراری برخلاف هیاهویی که داخل ایران به راه افتاده براش راه انداختن (همون ماجرای اسرائیلی بودن و هم جنس گرا بودن و غیره و ذالک)، برای نقد چیزهایی که به نظرش ایراد دارن، چه مربوط به اسرائیل باشه و چه جای دیگه، تردید نمی‌کنه. نکته دیگه اینه که گرچه نکات جدی و اساسی رو مطرح می‌کنه اما خیلی جاها با طنز گفته می‌شن یا شاید اونقدر باید بدیهی باشن که رفتارها و افکار ما در مقابل واقعیت، شبیه به طنز دیده میشن.

در بخشی از کتاب در مورد تروریسم صحبت شده بود و می‌گفت طبق آمار در سال تعداد کسانی که در تصادفات جاده‌ای در اثر بیماری‌ها کشته می‌شن چندین برابر کشته‌شدگان در عملیات تروریستیه اما ما عملیات تروریستی رو چند برابر فاجعه‌بار‌تر می‌بینیم. در این بخش آقای هراری می‌گه: از این منظر تروریست‌ها شبیه مگسی هستند که تلاش می‌کند یک فروشگاه ظروف چینی را نابود کند. مگس آنقدر ضعیف است که نمی‌تواند حتی یک فنجان را تکان بدهد. پس چطور مگس می‌تواند یک فروشگاه چینی فروشی را نابود کند؟ یک گاو نر پیدا می‌کند، وارد گوش او می‌شود و شروع به وزوز می‌کند. گاو از ترس و خشم دیوانه می‌شود و فروشگاه چینی را نابود می‌کند. این چیزی است که پس از یازده سپتامبر اتفاق افتاد، وقتی بنیادگرایان اسلامی گاوِ آمریکا را تحریک کردند تا فروشگاه چینی‌فروشی خاورمیانه را نابود کند. حالا تروریست ها در وبرانه نشوونما می‌کنند و در جهان کمبود گاو خشمگین و کم‌حوصله نداریم.

چند‌ سطر کتاب:

وقتی به طور فزاینده‌ای، برای تصمیم‌گیری در مورد خودمان، به هوش مصنوعی اعتماد می‌کنیم، برای این تفکر درباره زندگی چه اتفاقی می‌افتد؟ اکنون ما به توصیه‌های نت‌فلیکس برای انتخاب فیلم‌ها و گوگل ‌مپ برای پیچیدن به راست یا چپ اعتماد می‌کنیم. اما وقتی به هوش مصنوعی اطمینان کنیم که تصمیم بگیرد چه بخوانیم، کجا کار کنیم و با چه کسی ازدواج کنیم، زندگی انسان، دیگر عرصه‌ی تصمیم‌گیری نخواهد بود؛ انتخابات دموکراتیک و بازارهای آزاد اهمیت کمی خواهند داشت؛ همین‌طور اغلب مذاهب و آثار هنری. آناکارنینا را تصور کنید که گوشی هوشمندش را در آورده و از الگوریتم فیس‌بوک می‌پرسد آیا باید همسر کارنین بماند یا با کنت ورونسکی جذاب فرار کند....

 

 

 

فروشگاه آنلاین محصولات دانلودی

پشتیبانی خرید: 09337266852

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی